30 Ekim 2011 Pazar

'Bana Deli Türk Derlerdi'

Piyasaya yeni çıkan 'Spontan Mutluluk' adlı kitabın yazarı Dr. Andrew Weil meslektaşı Dünyaca ünlü Türk Doktor Mehmet Öz'le bir söyleşi yaptı. Aol.com sitesinde yayınlanan röportajın en ilginç kısımlarından bir derleme:

-Gün içinde duygusal dengeni korumak için ne gibi hileler yapıyorsun?

Mehmet Öz: Senin de bildiğin üzere ben geçmişte bu kadar sakin değildim. Bana eskiden 'Deli Türk' derlerdi. Herşeye hemen sinirlenirdim. Birçok spor aktivitesinden bu sinirim yüzünden atıldım. Sonra farkettim ki günün her saatinde bazı kararlar vermek zorunda kalmamak için hayatımda kalıcılığı sağlamam gerekiyordu. Hayatınıza şöyle bir bakın ve aslında vermek zorunda olmadığınız ama bir gün içinde aldığınız kararların ne kadar çok sayıda olduğunu keşfedin. Örneğin 'Kahvaltıda ne yiyeceğim? ya da 'İşten sonra ne yapacağım?' gibi sorular enerjimizi alır. Bana göre asıl önemli olan zaman yönetimi değil enerji yönetimidir. Eğer vermek zorunda olmadığım kararları vermeye çalışırsam enerji rezervim azalıyor ve böylece artık kötü kararlar vermeye başlıyorum. Sabah kalkıyorum ve 7 dakika yoga yapıyorum. Çevremizdeki şeyleri kontrol edemeyiz fakat bedenimizi kontrol edebiliriz. Gün içinde ne yapacağıma, ne yiyeceğime önceden karar verip bu rutini bozmuyorum böylece akşamüzeri saatlerine kadar enerjimi gereksiz kararlara harcamıyorum. Böylece o ana kadar içimde biriktirdiğim enerji asıl vermem gereken kararlarda daha mantıklı olmamı sağlıyor'.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder