5 Aralık 2011 Pazartesi

Kavgalar Ilskinizi Kurtarabilir!

Esinizle ya da sevgililinizle kavga etmeniz son derece dogal. Fakat bu tartismalari iyi ayird etmek lazim. Bazi kavgalardan sonra icinizdeki herseyi ortaya doktugunuz ve sevgilinizle birbirinizi anlama yolunda bir adim attiginiz icin kendinizi son derece huzurlu hissederken bazen de birbirinize soylediklerinizden dolayi kuyugunu kovalayan kediye doner surekli ayni konular cevresinde kendinizi kapatirsiniz.  ABD'deki Gottman Iliskiler Enstitusundeki uzmanlar ciftlerin kavgalari uzerine bazi yorumlarda bulundu. Iste onlardan bazilari:
1-Kurban ve Ofkeli taraf:

Bu tarz rollere burunun ciftlerin sarf ettigi tipik cumle: 'Bana o kadar kotu davraniyorsun ki bunu hak edecek ne yaptim bilmiyorum' Bu kavgada magduru oynayan kisi karsi tarafa su mesaji veriyor: 'Bak ben gucsuz tarafim'. Fakat iliski uzmanlarina gore kavgada kendisini pasiflestiren kisi iliskinin butun sorumlulugunu kearsi tarafa atma egiliminde oluyor. Bu kavganin yapici bir sekle donusmesi icin iki tarafindan rollerinden siyrilip dogal kisiliklerine donmesi gerekiyor.

2-Duvar Gibi Sert Olanlar

Bazen de anlasmazlik oldugunda bir taraf cozumu konusmak varken fiziksel olarak olay yerinden uzaklasmak ister ve gider. Ve genelde de giden taraf erkektir. Bunun nedeni de erkeklerin iclerinde firtina koparan duygularla bas edememeleridir. Erkeklerde gorulen kilit ruh hali bazen fiziksel rahatsizliklara bile neden olabilir. Kan basincinin artisi ve hatta kalp rahatsizliklarina kadar varabilen bu tarz durumlarda kadinin yapici olmasi ve tartismayi olumlu yone cekmesi gerekir.Boylelikle kabuguna giren erkegi yavasca disari cekebilir.

3-Elestiri

'Ben hayatimda bu kadar bencil birini gormedim!' Bu cumle tipik 'elestiri odakli kavga' mesajidir. Karsi tarafa soyleyeceginiz bir sikayet durumunun yanina bir de elestiri eklediginizde kavga kacinilmazdir. Aslinda neden bu negatif duygulari hissettiginizi oturup sakin bir sekilde karsi tarafa anlatirsaniz o da kendisinin elestirilmedigini dusunecek ve size karsi daha yapici davranacaktir. (Daily Mail)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder